Rozhovor s Kamilem Baronem, zástupcem ČNS za Moravskoslezský kraj

14.03.2015 20:06

 

Dobrý den. Jste jedním ze zakladatelů Česká národní strany. Co stálo za Vaším rozhodnutím věnovat se aktivně politice? Jste spokojen s projektem České národní strany?

 

Dobrý den, nikdy jsem se politice věnovat nechtěl, jsem obyčejný člověk, který studoval pouze SOU a nikdy jsem ani po nějaké kariéře v politice neuvažoval. Co stálo za tím věnovat se politice? Je toho více, nikdy jsem aktivně politiku nesledoval, ale pak jsem se začal zajímat díky mé mamince, ptal jsem se - proč sbírá víčka od limonád? Vůbec jsem o této kauze nic nevěděl, nevěnoval jsem tomu pozornost, jelikož TV nesleduji (mimo Prima ZOOM, kde jsou krásné dokumenty o přírodě). Začal jsem poté hledat na internetu více informací o tom, proč se sbírají víčka a docela mne to překvapilo, pak jsem se začal tomu věnovat více a více, zjišťoval jsem, proč pořádáme sbírky na děti na jejich léčení, proč sem dovážíme uprchlíky, místo abychom jim poskytli pomoc (pokud bychom na ni měli v jejich domovině, nikoliv je přesídlit, poněvadž to problém nevyřeší). Tak jsem se i vytočil a začal jsem hledat stranu, která by měla program, jenž by mne oslovil. Strany máme různé a programy také, ale žádný z nich mne neoslovil, až jednou jsem narazil na internetu na stranu JNDS, kde mi program (i když s chybami) byl nejbližší - začal jsem tedy se stranou JNDS aktivně spolupracovat. Bohužel vedení zakladatelů nijak nereagovalo na výtky k chybám v programu, nekomunikovali nijak s příznivci, až jsem dal ultimátum, že pokud nedojde k nápravě ze strany vedení (přičemž strana nebyla oficiálně zaregistrovaná), odejdu. Založili stranu otevřenou, upřímnou, lidskou - pro lidi, jako jsme my. S projektem, jelikož jsem i svou troškou přispěl do zrození, musím být spokojen, pokud bych nebyl spokojen, nemohl bych propůjčit své jméno něčemu, čemu sám nevěřím a za čím nebudu stát.

 

Jste zástupcem za Moravskoslezský kraj. Jaký největší problém je podle Vás ve Vašem kraji?

 

Tak samozřejmě v dnešní době jako všude - obrovská nezaměstnanost, omezení zemědělství a těžby v OKD, rušení nemocnic a největší problém jako na severu Čech s nepřizpůsobivými a nelegální čerpání sociálních dávek.

 

Co se podle Vás ve Vašem kraji musí akutně změnit?

 

Z vlastní zkušenosti mohu říci, že změna musí být kompletní - změna pouze něčeho nám nepomůže. Akutních věcí zde máme mnoho (bydlení pro mladé, spoje, hazard). Nejaktuálnější je práce v našem regionu a výše platu.

 

V programu máte bod o zvýšení minimální mzdy na 15 000 Kč a přednostní právo na zaměstnání pro české občany. Myslíte, že by tyto kroky ve Vašem kraji pomohly? Máte u Vás hodně cizinců?

 

Ano, zcela určitě by pomohly. Jelikož náš kraj sousedí se Slovenskem a Polskem, máme zde hodně zaměstnaných cizinců, kteří jsou ochotni pracovat za nižší mzdu, tím pádem přicházejí o možnost práce Češi - v porovnání s Hlavním městem a Středočeským krajem tady naštěstí nemáme tolik UK, BG a RO pracovníků, protože mzda v našem kraji je oproti Hlavnímu městu a Středočeskému kraji o mnoho nižší.

 

Je známo, že velmi cestujete. Co je v jiných zemích oproti ČR lepší? Jaký mají cizinci názor na Čechy?

 

Doma je doma, nikde není tak krásně jako v České republice. Rád procestuji o dovolené s manželkou i jiné země (pokud čas a finance dovolí), ale stejně nejraději cestujeme po Česku a Slovensku. Profesně najezdím ročně cca. 130 000 km po celé Evropě, obrovským překvapením pro každého musí být kvalita cest v zahraničí, zázemí pro řidiče. Naštěstí ten názor, co býval kdysi - co Čech, to zloděj - v zahraničí už není, nyní jsou takto označováni Rumuni, ale každý člověk odpovídá sám za sebe. Jinak je s podivem, že i v okolních státech nás ještě berou jako Československo a diví se, že jsme rozdělení.

 

Ohledně znovuspojení České republiky a Slovenské republiky (připojení tohoto bodu do programu) se vedly dlouhé debaty. Jaký je Váš osobní názor na toto téma? Prospělo by nám spojení, nebo by nám spíše uškodilo?

 

Můj otec byl Slovák, mám jeho vznětlivou povahu. Původně jsem byl pro spojení, ale lidé mne sami utvrdili v tom, že by to byl krok zpět.

 

Vraťme se zpět k projektu České národní strany. Jaké jsou její největší plusy? V čem se liší?

 

Tak její největší plus je to, že vznikla na popud s nespokojenou situací se současnou vládou, která nedbá zájmy českého lidu. Vláda musí dbát na to, co chce lid, musí zabezpečit, aby lidé byli spokojení a zabezpečení, v důležitých otázkách země má mít právo rozhodovat lid ve všeobecném referendu. V čem se liší? Teď budu mluvit spíš za sebe, jsem obyčejný člověk z dělnické třídy a chci takový zůstat, chci pomáhat lidem, jak to jen půjde (pomáhal jsem odmala, rodiče mne tak vychovali, za což jsem jim vděčný, pomáhám i nyní, když to jde a je to v mých silách). Pokud se někdy stane, že by se lidé vzbudili a byli by pro národ a změnu a já se dostal do politiky, tak vždy tady budu pro lidi, čestný, neuplatný, kdykoli pro kohokoli.

 

Co nám prozradíte o svém soukromí?

 

Tak soukromí je soukromí, ale jelikož zastávám názor, že lhát se nevyplatí, přiznávám vše otevřeně. Jsem podruhé ženatý,  s nynější manželkou žijeme v malé garsonce kousek od Krnova a vlastníme 3 čivavy (první koupená od chovatelky, druhá vykoupená z množírny, třetí adoptovaná ze Slovenska - stojí za to, andílci). Jinak velmi miluji relaxační jízdu na BMW K 1200 LT, momentálně bohužel žádnou motorku nemám. Relaxuji při chytání ryb (rozumějte při krmení ryb, protože ryby pouštím), dále pak procházky s pejsky a manželkou

 

Děkuji za rozhovor. Na závěr můžete poslat vzkaz našim čtenářům.

 

Přeji všem příznivcům i odpůrcům hlavně zdraví, to je nejdůležitější, a také ať se v nich probudí ten správný Čech a provedou změnu nejen ve svém životě, ale hlavně pro děti, a zvolí tu správnou stranu. Pokud neuděláme razantní změnu, nic dobrého naši krásnou zem nečeká. Děkuji a vždy jsem zde pro Vás!

 

 

comments powered by Disqus