Doprava

01.03.2015 19:21
  • zavedení elektronického mýta pro osobní auta
  • zavedení satelitního systému místo mýtných bran pro kamiony (lepší výběr peněz, německý model)
  • zavedení částečné peněžní náhrady cestujícím za zpožděné spoje (busy, vlaky)
  • zavedení záruční doby na výstavbu, opravu komunikací - 5 let (př. Francie)
  • pravidelnější autobusová a železniční doprava do malých měst a obcí
  • dostavba a výstavba důležitých dálnic a silnic pro rozvoj země, přísná kontrola ceny a data dostavby (zpoždění = sleva 10% z ceny)
  • cenová kontrola projektů a dopravních staveb podle cen v okolních zemích (např. Německo, kde je cena nižší až o 30%)
  • ponechat studentské slevové průkazy (bus, vlak), zlevnění jízdného, větší konkurenci
 

    Chceme zavést elektronická mýta pro osobní auta. Chceme odbourat nalepovací kupóny pro osobní auta, jedná se o spravedlivější krok pro řidiče osobních vozidel – nebude potřeba nakupovat několik desetidenních či roční dálniční známku pro člověka, který po celý rok dálnici nevyužívá. Chceme rozpočítávat cenu za počet ujetých kilometrů.

    Chceme ponechat současnou platbu za dálnice pro kamiony a zavést satelitní systém na všechny komunikace – čím nižší třída cest, tím vyšší mýto (tímto krokem se zabrání užívání silnic nižších tříd). Výjimka by byla pro české dopravní firmy sloužící pro zásobování.

    Chceme zavést částečnou peněžní náhradu cestujícím za zpožděné spoje (busy, vlasy). Dopravce je odpovědný za včasné příjezdy a odjezdy a za navazující spoje. V některých zemích Evropy jsou náhrady za zpožděné spoje běžné, občan si zaplatí službu a dopravce má povinnost takto uzavřenou „smlouvu“ dodržet – týkalo by se to případů zpoždění vlaku z důvodů čekání na přípoj, pozdního vypravení dopravcem aj. Netýkalo by se to případů špatných povětrnostích podmínek, nehod, dopředu nahlášených výluk, aj.

    Chceme zavést pravidelnější autobusovou a železniční dopravu do malých měst a obcí. Na venkově žije velké množství lidí, každý nedisponuje vlastním osobním autem, pak je vlak či autobus jediným spojením do měta za nákupem, prací, školou, zábavou, lékařem aj. Dopravní spojení by mělo odpovídat potřebám občanů a mělo by na sebe plynule navazovat.

    Chceme zavést záruční dobu na výstavbu a komunikace důsledně kontrolovat. Na důležitých tazích je potřeba zavést nepřetržitou dobu a kontrolovat kvalitu – není možné, aby se po roce bortily komunikace nebo mosty a probíhaly neustále opravy stejných úseků.

    Vyžadujeme dostavbu a výstavbu důležitých silnic a dálnic pro rozvoj země. Dopravní spoje jsou páteří fungování státu, proto musí být prioritní systém dálnic, na ně navazující silnice I. a II. Třídy. Je potřeba důsledně kontrolovat dostavbu i výstavbu silnic a dálnic a pokutovat podnikatele nejen za zdržení, ale i za špatně odvedenou práci. Ceny za výstavbu a dostavbu srovnávat s cenami v okolních zemích, je důležitá kvalita (není možné, aby tatáž firma v jedné zemi měla vysokou kvalitu silnic a dálnic a v druhé nízkou).

    Chceme ponechat studentům slevy za jízdné (podpora rodin). Chceme zlevnit jízdné (to umožní větší konkurence firem).